Sütün Faydaları
Süt içmek yerine süt yemekten daha fazla hoşlanıyoruz. Bir bardak süt yerine bir kase sütlaç veya keşkül, kazandibi, sütlü nuriye tatlısı yemek genelde daha fazla tercih ediliyor ve seviliyor. Çocuklara sütü sevdirmek için çeşitli aromalar ve farklı tatlar karıştırmayı deniyor anneler.
ÇocuÄŸunun süt tüketimi için elinden geleni yapan anne, çoÄŸu zaman kendisi için aynı özeni göstermiyor. Her gün çocukların 2 – 3 su bardağı, yetiÅŸkinlerinse 1 – 2 su bardağı süt tüketmeleri saÄŸlık açısından çok deÄŸerli. Bu konuda yapılmış çok fazla araÅŸtırma var ve ben bazılarını sizin için özetledim.
Süt içmek, böbrek taşı oluşumu riskini azaltmaya yardımcı olabilir: Böbrek taşı geçmişi olmayan 81 bin kadınla yakın zamanda yapılmış olan epidemiyolojik bir araştırmada yağsız süt tüketimiyle böbrek taşı riskinin düşüklüğü arasında bir bağlantı olduğu bulunmuştur.
Günde üç porsiyon koruyor
Bir başka araştırmanın sonuçları da göstermiştir ki kalsiyum açısından en zengin yiyecekleri tükettiklerini rapor eden kadınlar (günde üç veya daha fazla porsiyon süt ürünü) sekiz yılı aşkın süre boyunca böbrek taşı oluşumu riski en düşük olan grubu oluşturmuş. Bunun tersine araştırmacılar kalsiyumu besinle almak yerine supleman (takviye) olarak alanlarda böbrek taşı oluşumu üzerine hiçbir etki olmadığını buldular.
Süt tüketimi, salyanın yerine geçerek diş çürümesi riskinin azalmasına yardımcı olur: Nem sağlayarak dişte oyuk oluşumunu artıran maddelerin (örneğin sukroz gibi basit şekerler) temizlenmesine yardımcı olmaya ek olarak süt, oral asitlere tampon oluşturur. Diş minesinin çözülebilirliğini azaltır ve diş minesinin tekrar mineralize olmasına yardımcı olur.
Daha düşük vücut yağı için etkilidir: İki yıllık bir egzersiz programına kayıt olan 18 – 31 yaÅŸ arası genç yetiÅŸkin kadınlardan süt ürünlerinden daha yüksek kalsiyum alımını tercih edenlerin, daha düşük vücut ağırlığı ve vücut yağına sahip oldukları görülmüştür.
Folat için önemli. Penn State Üniversitesi’ndeki araÅŸtırmacılar günde en az üç porsiyon süt tüketen kadınların diÄŸer yiyeceklerde bulunan folatın kullanımını daha etkin olarak saÄŸladığını öne sürmektedir. Folat, kalp hastalıkları ve inmeleri önlemeye yardımcı olabilir ve özellikle çocuk doÄŸurma yaşındaki kadınlar için, bebekte doÄŸumsal anomali riskini azaltma açısından önemlidir.
İyi bir sporcu içeceÄŸidir. Kanada’da yapılan yeni bir araÅŸtırmaya göre egzersizden sonra spor içecekleri yerine süt içenler, daha fazla kas yapıyor ve daha çok yaÄŸ yakıyor. AraÅŸtırmacılara göre bunun nedeni sütün hidrasyon için, sıvı ve enerji için karbonhidrata ek olarak protein açısından da zengin olması.
İdrar yolu iltihabının engellenmesi: Bir araştırmada yoğurt ve belli tiplerde peynir gibi fermente olmuş süt ürünlerini hafta üç veya daha fazla yiyen kadınların, bu tip yiyecekleri haftada bir veya daha az yiyen kadınlardan yüzde 79 daha az idrar yolu iltihabı olduğu görülmüştür.
SAMe nedir?
SAMe (S-adenozilmetionin) doğal olarak insan vücudunda her doku ve sıvı içinde mevcuttur ancak yaşa bağlı olarak düzeyi azalabilir. Nörotransmiterler gibi önemli beyin kimyasalların üretiminde önemli rol oynar. SAMe ayrıca DNA ve kıkırdakların yapımına katılır. Depresyon sorunu olanlarda serotonin, dopamin, melatonin seviyelerini ve etkinliğini artırması yoluyla muhtemelen en kuvvetli doğal antidepresan olduğunu gösteren çalışmalar vardır.
Bu çalışmalarda günlük 1600 miligrama kadar yan etki görülmemekle beraber bipolar manik rahatsızlığı olan kişilerin sağlık uzmanlarına danışmaları gerekir. SAMe, birçok Avrupa ülkesinde 20 yıldan fazla süredir depresyon, kireçlenme ve hepatik sirozun erken aşamalarında alternatif bir tedavi yöntemi olarak kullanılmakta. SAMe yiyecekler içerisinde bulunmamaktadır. Bu sebeple sadece takviyeler yoluyla vücuda alınabilmesi mümkün. Depresyona, kireçlenme ağrılarına çözüm olduğu düşünülmektedir.
Kilolu hamileler dikkat!
Kilolu annelerin normalden daha büyük bebekler doğurduğu zaten biliniyordu. Amayara yeni araştırmalar gösteriyor ki kadın hamilelikten önce kilo verse bile bu risk hâlâ kalıyor. İki çocuk doğurmuş 146 bin kadında yapılan bir araştırma gösterdi ki sadece doğumdan önce normal kilosu olan kadınların büyük bebek doğurma riski düşü
Bu yazıya gelmek için ne arama yaptılar:
- süt faydaları
- sudun faydalari
- sütün faydasi
- süt ve faydaları
- sutun faydalaris
- www sutun faydalari com
- sütün yararları yetişkinler için
- sütün yetişkinlere faydaları
- sütün yetişkinlere faydası nedir ?
- sütün faydaları ve kullanımı
Onur Sarıca
Domatessuyu.ComDomatessuyu.com'un kurucusu, bir çok site projesine başarı imza atmış ancak son zamanlarda mesleği ile ilgili çalışmalarını sürdürdüğü için eskisi kadar aktif olmayan birisi.








ben 32 ayşında 5 aylık hamile bir bayanım. hamile kalana kadar daha önceleri süt içme alışkanlıgım yoktu fakat şu son 5 aydan bu zamana sabah akşam 1 bardak süt içme alışkanlıgı edindirdim kendime.evet samimiyetim ile söylüyorum ki benim kabızlık sorunum vardı fakat şimdi 5 aydan beri böyle bir sorunum kalmadı.layt sütü artık asla bırakmam.arkadaşlar sizlerede özellikle hamile bayanlara tavsiye ediyorum.
Tutmayın beni... Yorum yazcam.