Meme Kanserine Karşı D Vitamini

Allah kimsenin başına vermesin. Kansere karşı önlemler almak lazım. Bunların başında da sağlıklı beslenmek geliyor. Sağlığımızı korumak için elimizden geleni yapmalıyız.
Toronto’daki Mount Sinai Hastanesi’nden Dr. Julia Knight, yaşamın erken dönemlerinde D vitamini almanın çok önemli olduğunu ve özellikle meme kanserini engellemede etkin rol oynadığını söyledi.
Knight, 1700’den fazla kadının sağlık verilerini karşılaştırarak yaptıkları araştırmada, ergenlik döneminde güneş ışığı, balık yağı, katkılı süt ve bazı balık türleri gibi gıdalardan alınan D vitaminin meme kanseri riskinin azalmasıyla bağlantılı olduğunu bulduklarını ifade etti.
Araştırmalarında 20-29 yaşları arasında meme kanseri teşhisi konmuş 576 kadın ile 1135 sağlıklı kadının geçmişlerini karşılaştırdıklarını söyleyen Knight, güneş ışığından D vitamini almanın meme kanseri riskini önemli ölçüde azalttığını, 10 ila 29 yaşları arasında kapalı alan dışında çalışmanın ve faaliyetlerin, riski azaltma açısından önemli olduğunu vurguladı.
Araştırmada, 10 yıl ve daha uzun süre balık yağı tüketmenin riski düşürdüğü, 20-29 yaşları arasında haftada 9 bardaktan fazla süt içenlerin 5 bardaktan daha az içenlere göre daha az risk altında olduğu bildirildi.
Onur Sarıca
Domatessuyu.ComDomatessuyu.com'un kurucusu, bir çok site projesine başarı imza atmış ancak son zamanlarda mesleği ile ilgili çalışmalarını sürdürdüğü için eskisi kadar aktif olmayan birisi.








Tutmayın beni... Yorum yazcam.